natuorishop

natuorishop

ارایه فیلم های آموزشی ،وکتور و تصاویر لایه باز، دست یار طراحان و گرافیست ها نمونه سوالات مقالات پاورپوینت پیام نور تحقیق

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 57
  • بازدید دیروز : 212
  • بازدید کل : 159559

پاورپوینت درس ۹ سوادرسانه‌ | مهندسان پیام | خانواده و فضای مجازی


پاورپوینت درس ۹ سوادرسانه‌ | مهندسان پیام | خانواده و فضای مجازی

پاورپوینت درس ۹ سوادرسانه‌ | مهندسان پیام

 

پاورپوینت درس ۹ سوادرسانه‌ | مهندسان پیام – در پاورپوینت آماده شده برای این درس، به کمک سوژه خبریِ «اسیدپاشی در اصفهان» در سال ۱۳۹۳، و بررسی بازتاب این رویداد تاسف بار در قالبهای مختلف رسانه ای، مفاهیم ظرفیت رسانه ای، متن رسانه ای، فرستنده پیام و اهداف آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

درس نهم، نخستین درس از فصل سوم کتاب تفکر و سواد رسانه ای با عنوان «نادیده های رسانه ها» است که در آن قرار است به سوالات زیر از سوالات پنجگانه سواد رسانه ای ناظر به فرستنده پیام و هدف آن پاسخ داده شود:

  • چه کسی پیام را فرستاده است؟
  • چرا این پیام فرستاده شده است؟

 

یکی از مهمترین نکات مغفول مانده در مواجهه مخاطبان با رسانه، عدم توجه به فرستنده پیام و اهداف آن است. برای این مهم یکی از امور راهگشا توجه به مفهوم «ظرفیت رسانه» است. در واقع اگر بدانیم ظرفیت هر قالب رسانه ای با سایر قالبها متفاوت است و نمی شود هر حرفی را در هر رسانه ای بیان کرد، می فهمیم که اولین گام برای انتقال یک پیام، انتخاب متن رسانه ای است. به بیان دیگر:

  • نمی شود سریعترین اخبار را در یک فیلم سینمایی منتشر کرد.
  • بازیهای رایانه ای جای تحلیل خبر نیست.
  • نمی شود مقاله ای ۱۰۰۰۰ کلمه ای را در تلگرام دست به دست چرخاند.
  • روزنامه جای فیلم دیدن نیست.
  • خبرگزاری جای قصه پردازی و شخصیت پردازی نیست.

 

از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که امروزه یک تصویر یا فیلم، روش مهم و پرکاربردی برای انتقال پیام، و دیدن آنها دقیقا نوعی مطالعه است. هر پیام رسانه ای دارای یک متن است، ولی این متن، الزاما نوشتاری نیست! به بیان دیگر، متن رسانه ای همانطور که می تواند متن نگارشی شبیه یک کتاب باشد، می تواند متن تصویری و حتی متنی نمادین، چون چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی باشد. ما هنگامی که سخن می گوییم یا به رادیو گوش می دهیم، با متن صوتی سر و کار داریم. موسیقی نیز متن صوتی است که می تواند حاوی مضمون و بار جدی معنایی باشد. ویژگی مشترک همه این متون، بده و بستان پیام است.

حال باید دقت کرد که فرستنده پیام، حتی در انتخاب متن رسانه ای خود نیز همه عوامل را بررسی می کند که هر حرفی را در هر قالبی بیان نکند. از این رو مطمئنا پس از انتخاب قالب و در مسیر تولید محتوا، همین فرستنده پیام، عوامل فراوان دیگری را هم بررسی می نماید. پس گیرنده پیام رسانه ای بایست حتما نسبت به جزئیات یک متن رسانه ای و نیز انگیزه های فرستنده از انتقال این پیام حساس باشد.

 

در پاورپوینت آماده شده برای این درس، به کمک سوژه خبریِ «اسیدپاشی در اصفهان» در سال ۱۳۹۳، و بررسی بازتاب این رویداد تاسف بار در قالبهای مختلف رسانه ای با رویکردهای متفاوت، مفاهیم ظرفیت رسانه ای، متن رسانه ای، فرستنده پیام و اهداف آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

فیلم ۱- اسیدپاشی در رسانه های خارجی

فیلم ۲- اسیدپاشی در رسانه های داخلی

فیلم ۳- تیزر لانتوری

فیلم ۴- تیزر مستند چشم در برابر چشم

فیلم ۵- مستربین

فیلم ۶- دیرین دیرین


مبلغ واقعی 10,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1178

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "natuorishop" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما