natuorishop

natuorishop

ارایه فیلم های آموزشی ،وکتور و تصاویر لایه باز، دست یار طراحان و گرافیست ها نمونه سوالات مقالات پاورپوینت پیام نور تحقیق

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 25
  • بازدید دیروز : 29
  • بازدید کل : 160176

تحقیق مواد مصنوعی وطبیعی(علوم)


تحقیق مواد مصنوعی وطبیعی(علوم)

مواد مصنوعی و طبیعی هر کدام تعریف خود را به همراه دارند.به تعریف آن ها توجه میکنبم وموضوع این تحقیق را بهتر باز میکنیم.

مواد طبیعی:این مواد ,موادیستکه در طبیعت یافت میشودوضرری نداردو به انسان صدمه وارد نمیکندودلیل نامگذاری این مواد به این سبب است که در طبیعت یافت میشودوبه این علت به این مواد طبیعی گفته میشود.

مواد مصنوعی:این مواد به صورتعادی یافت نمیشودو خود به خود ساخته نمیشودودر طبیعت هم قابل دیدن یا پیدا شدن نیست . ولی میتوان مواد اولیه آنرا در طبیعت یا مکان های دیگر پیدا کرد. به این مواد ،مصنوعی گفته میشود. چون انسان آنرا تولید میکندو این دلیل نامش است.

انسان در گذشته مواد مصنوعی نداشته و فقط از مواد طبیعی استفاده میکرده واین عالیست.چون وجود موادطبیعی باعث طول عمر ،سلامتی ومریض نشدن یادیر به دیرمریض شدن میشود.

ولی امروزه به علت وجود مواد مصنوعی مشکلاتی به وجود امده. مثلاٌ بیماری هایی که کشنده هستند،خوراکی هایی که از مواد مصنوعی تولید شده اند یا بی کیفیت بودن کالا ها وهزاران مواد مصنوعی دیگر . این مواد مصنوعی ضرر های زیادی دارند . اما داری فوایدی هم هست. مثلا:با پلاستیک که مواد مصنوعی است وسایل خود را در آن میگذاریم یا بابطری های پلاستیکی آب را وارد بازار وعرضه میکنیم یا روی کاغذ می نویسیم یا دارو های شیمیایی که جان انسان را نجات میدهند و خیلی مواد مصنوعی دیگر.

ممکن است بعضی ها فکر کنند به علت وجود ضرر های مواد مصنوعی نباید تولید میشد.برای ماکه با این مواد مصنوعی بزرگ شده ایم و از آن ها هر لحظه از آن ها استفاده میکنیم کنار گذاشتن این مواد برایمان سخت است ویا احساس میکنیم که در حال تلف شدنیم.

 

 

 

 

 

مراحل تبدیل چوب به کاغذ عبارتند از:بریدن چوب ( تغییر فیزیکی ) ، کندن پوست درخت ( تغییر فیزیکی ) که به کمک غلتک های استوانه ای چرخشی ، تبدیل به ورقه های کوچک و باریک می شود . ( چیپس کردن که تغییر فیزیکی است .) و خمیر کردن.خمیر کردن به چند روش انجام می شود: الف ) خمیر کردن شیمیایی: که در تهیه ی کاغذ گرافت که نوعی کاغذ قهوهای است و مخصوص بسته بندی کردن است به کار می رود . این کار با پختن ورقه ها در هیدروکسید سدیم و سولفید سدیم انجام می شود ، سپس چوب های زاید به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد . ( نوع تغییر : شیمیایی) ب) خمیر سازی مکانیکی :این مرحله به کمک دیسک های فلزی دوار انجام می شود . اما این باعث استفاده ی بیش تر از چوب شده ولی کیفیت کاغذ به دست آمده پایین است ، زیرا خمی سازی مکانیکی یک مرحله ی کاربرد فشرده ی انرژی است که با آسیاب کردن یا پودر کردن الیاف سلولز (چوب) را پاره و خرد کرده ، دوام و استحکام خمیر را کاهش می دهد . این خمیر برای ورقه های روز نامه و دفتر تلفن مورد استفاده قرار می گیرد . (نوع تغییر : شیمیایی) ج) خمیر سازی شیمیایی- ترمودینامیکی: چیپس ها ( ورقه های چوب ) قبل از بخار دادن با سولفور آغشته می شود . این کار اجازه می دهد که خمیری محکم و قوی به دست آید. خمیری که با این روش به دست می آید ، می تواند در تولید کاغذ های روکش دار استفاده شود.سفید گری :یکی از مهم ترین مراحل شستن و سفید کردن است ، که برای پاک کردن و تصفیه ی خمیر به کار می رود . شستن لیگنین را جدا می کند ، زیرا لیگنین روی الیاف تاثیر دارد.( لیگنین عامل اصلی برای ایجادرنگ قهوهای در ساختار چوب ، هر چوبی که قهوهای تر است لیگنین بیش تری دارد.)گاز کلر این و دی اکسید کلراین برای شست وشوی خمیر به کار می رود و بیش تر عملیات شست و شوی مکانیکی به وسیله ی پراکساید انجام می شود . گاز کلراین ( کلر) مقدار زیادی از بقایای لیگنین موجود در چوب و خمیر کاغذ را بر طرف می کند تا دی اکسید کلر ، لیگنینی را که نمی توان از نین برد ، سفید کند.ماشین کاغذ : ماشین کاغذ درگیر چهار مرحله است ، که عبارتند از: الف ) آماده سازی مواد خام:که الیاف چوب و آب و مواد معدنی مخلوط می شود.مخلوطی که 99% آن آب است . در یک ماشین مدرن آب از بالا و پایین تخلیه می شود وقتی آب تخلیه شد یک مرحله از کاغذ شکل گرفته است.ب)بخش پرس یا آب گیری:در این جا کاغذ به وسیله ی غلتک ها و یک حصیر وسیع که از رشته های نایلون و پلی استر است فشرده و چلانده می شود و بیش تر آب کاغذ گرفته می شود.ج)خشک کردن : بیش تر آب موجود در کاغذ گرفته می شود . این کار در یک ماشین دارای کیفیت بالا و یک دستگاه آهارزن انجام می شود . این دستگاه یک پوشش از آهار مانند نشاسته و مواد معدنی را روی کاغذ می کشد که کاغذ را محکم تر ، صاف تر و نرم تر می کند.د) بعد از پوشش دادن کاغذ دوباره در بخش خشک کن ، خشک می شود و سرانجام روی رول های بزرگ پیچیده می شود.تیغه ی پوشش دهنده : برای پوشش دادن کاغذ یک تیغه ی پوشش دهنده ی نازک را پس از تکمیل کاغذ روی آن قرار می دهند ، سپس کاغذ سر خورده زیر تیغه ی دیگری می رود که این پوشش نازک را روی آن رسوب می دهد. این پوشش های مختلف کاغذ را برای استفاده در صنعت چاپ ، بسیار خوب و مرغوب می سازد.غلتک ویژه ی برق انداختن : این مرحله کاغذ را جلادار ، خوش نما ، صاف و نرم می کند . این غلتک ها از رول های وسیعی ساخته شده که کاغذ را تحت فشار و گرمای زیاد قرار می دهد و پس از این غلتک ها ، کاغذ برروی رول های کوچک منتقل می شود.

  انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 343

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "natuorishop" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما